Wakacyjny czas pełen wrażeń i niezapomnianych przeżyć dobiegł końca.
Podczas wakacji w Świetlicy Środowiskowej można było
miło i przyjemnie spędzić wolny czas.

Wakacje 2017 rozpoczęliśmy konkursem na najlepsze świadectwo. Osoby z najlepszymi ocenami zostały nagrodzone słodkimi upominkami.

Dzięki sprzyjającym warunkom atmosferycznym, udało się zrealizować projekt „balonowe wariacje- bitwa balonowa”, braliśmy udział w zajęciach sportowych na terenie szkoły podstawowej w Kobiórze pod czujnym okiem p. Rafała.

W pierwszym miesiącu wakacji gościliśmy szefa kuchni z Irlandii, który pokazał nam jak się robi pyszne pierogi z truskawkami.

Jako, że sąsiadujemy z Tychami, zażyliśmy kąpieli słonecznej na terenie Ośrodka Wypoczynkowego Paprocany oraz kilkukrotnie byliśmy na basenie miejskim.

Odwiedziliśmy multikino gdzie nasi podopieczni świetnie się bawili na seansie bajkowym „GRU DRU i MINIONKI”.

Na przełomie lipca i sierpnia nasi wychowankowie pojechali na kolonie z programem profilaktycznym do Międzywodzia. Osoby nie jadące na kolonie miały zapewnione atrakcje na miejscu, między innymi wybraliśmy się na wycieczkę do Ogrodów Kapias, gdzie spędziliśmy aktywnie czas na łonie natury.

We współpracy z Gminnym Domem Kultury w Kobiórze, mieliśmy okazję wybrać się wspólnie do Węgierskiej Górki oraz na baseny w Łaziskach Górnych i Goczałkowicach.

Półmetek wakacji uczciliśmy wyjazdem na całodniową wycieczkę do Katowic, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Śląskie, podziwialiśmy panoramę miasta z wieży widokowej. Kolejnym punktem programu była kręgielnia oraz wizyta w pizzerni Laprimera.

Ten jakże aktywny dzień zakończyliśmy na rynku w Katowicach, gdzie relaksowaliśmy się pod palmami.

Ostatnia wakacyjna wycieczka odbyła się do Parku Linowego w Tychach, gdzie podopieczni mieli okazje podnosić swoją sprawność fizyczną oraz zmierzyć się ze swoim lękiem wysokości.

Ponadto w świetlicy były organizowane liczne gry i zabawy, miały miejsce zajęcia plastyczne o tematyce wakacyjnej. Dużo wolnego czasu spędziliśmy na zabawach ruchowych na Gminnym Placu Zabaw. Dzięki licznym lasom znajdującym się na terenie gminy Kobiór mieliśmy możliwość wyciszenia się oraz podziwiania przyrody.

Zwieńczeniem tych dwóch, jakże aktywnych miesięcy był finał akcji „wypełnij plecak” zorganizowanej przez fundacje Przyjaciółka do której nasza placówka przystąpiła jeszcze przed wakacjami. Wyniki tego konkursy były dla nas bardzo miłą niespodzianką… wraz z innymi 7 placówkami zostaliśmy wybrani spośród wielu zgłoszeń. Ostatniego dnia wakacji odwiedzili nas przedstawicieli firmy NIELSEN z Warszawy, którzy obdarowali naszych 15 podopiecznych plecakami wraz z pełnym wyposażeniem, które z całą pewnością zostanie wykorzystane podczas roku szkolnego. Dzięki temu rodzice wychowanków Świetlicy Środowiskowej zostali odciążeni kosztami związanymi ze szkolnymi zakupami. W ramach podziękowanie każdy podopiecznych wręczył wcześniej samodzielnie kartki z podziękowaniami.

Mamy zaległości w informowaniu Was, co u nas słychać… Ale wynika to tylko z braku wolnych chwil, bo w Świetlicy tyyyyle się dzieje!!!

Końcem listopada wybraliśmy się na kręgle. Była bardzo duża konkurencja – każdy z nas jest bardzo dobry „w te klocki”. Wygraliśmy wszyscy – dobra zabawa i miłe towarzystwo jest bezcenne.

Jak, co miesiąc, i w listopadzie jedna osoba wygrała nagrodę za wzorowa postawę w Świetlicy. Co trzeba zrobić, aby wygrać? Banalne! Wykazać się trzeba aktywnością w odrabianiu zadań domowych, pomocą dla innych, noszeniem obuwia zmiennego, kulturą przy posiłkach. Weronika już 2 raz „zgarnęła” nagrodę miesiąca. Gońmy Ją!!!

Co to za listopad bez Andrzejek? To tak, jak dziecko bez figli i psotów. Pani Patrycja dobrze to wie i dlatego zorganizowała nam mega imprezę. My przynieśliśmy przekąski, Pani Patrycja przygotowała różne konkurencje a w rezultacie zabawie i obżarstwu nie było końca …

Kiedy  obowiązki szkolne zostały w starym roku zakończone wybraliśmy się do kina. A tam przenieśliśmy się w bajkowy świat Trolli…. Po seansie rozkoszowaliśmy się włoskimi smakami w postaci ogromnej pizzy!!! Jednym słowem mieliśmy dzień, który karmił i dusze i ciało.

Grudzień sprzyja porządkom, podsumowaniom, życzeniom, choince…

Choć nie każdy z nas lubi sprzątać, czasami nie ma wyjścia. Chcąc mieć ładnie, trzeba o to zadbać. Nie marudząc i nie czekając długo złapaliśmy za szmatki, gąbki, płyn wodę i … do dzieła. Po akcji pozostał błysk i satysfakcja z dobrze wykonanego zadania.

Pewnego popołudnia, a konkretnie 6- go grudnia do Kobióra zawitał św. Mikołaj. W jego worze pełnym prezentów znalazły się piękne paczki dla nas. Słodziutko się nam robi już na same wspomnienia tej chwili… Może by tak częściej zapraszać św. Mikołaja?

Otóż Kochani, gdzie jest najładniejsza choinka w okolicy? Oczywiście w Świetlicy!!! Pan Adam Drapała podarował nam najpiękniejszą choinkę, jaka była w lesie. Jej zapach wypełnia cała salę a okazałość drzewka przyćmiewa nawet nasze najlepsze zabawki.

Dziękujemy Panie Adamie za ten wyjątkowy prezent, dzięki któremu w Świetlicy czuć rodzinną, ciepłą, świąteczną, atmosferę. Panu i Pana Bliskim życzymy takiej samej magii, jaka zagościła u nas.

Przedświąteczny czas upłynął nam na dzieleniu się opłatkiem, życzeniach, smakowaniu się świątecznymi specjałami. Razem z naszymi rodzicami uczestniczyliśmy w Świetlicowym spotkaniu opłatkowym.

Chcemy też bardzo, bardzo, bardzo podziękować sklepowi „Adam” w Kobiórze, dzięki któremu codziennie możemy w Świetlicy jeść pyszniutki, świeżutki, pachnący chlebek. Ma on tyko jedną wadę – jest tak smaczny, ze nawet jak brzuch jest pełny, to się go je i je i je i je … Dziękujemy!!!

Chwalić się to też zdrowo. Dostaliśmy nowe piłki! No to, kto się oprze takim zawodnikom, którzy codziennie trenują z pasją?

Najmilsi nasi Kibice, Oglądacze, Czytacze i inni…

Z okazji Nadchodzące Roku życzymy Wam z całego serca wszystkiego, co najlepsze, zdrowia, radości, życzliwych i wiernych przyjaciół, podejmowania słusznych decyzji i dostrzegania w sobie tego, co najpiękniejsze. Życzymy Wszystkim, aby mieli zawsze tyle czasu, ile tylko potrzebują dla Siebie i swoich Bliskich a problemy dnia codziennego skrywały się za siłą, która płynnie z samego serca.

Sierpień, wrzesień i … jesień…

Wraz z rozpoczęciem nowego  roku szkolnego 2016/2017 w Świetlicy Środowiskowej za gościły zmiany. Pojawiły się inne panie, inne zasady.

Jak to zwykle bywa wszystko, co nowe budzi dużo emocji  i ciekawości.

Jednym i drugim chcemy dzielić się z wszystkimi  na bieżąco – budzić podziw, rozsiewać uśmiech i zachęcać do dołączenia do Nas.

We wrześniu odwiedził nas st. Sierż. Tomasz Machoń, który opowiadał o specyfice pracy Policjanta. Z otwartą buzią oglądaliśmy jego pełne umundurowanie i mierzyliśmy kajdanki – oby były na naszych rękach pierwszy i ostatni raz.

W świetlicy każdy jest mile widziany oprócz …. nudy.

Skutecznie walczy z nią kadra do zadań specjalnych. Wychowawczyni pani Patrycja, jak nie wymyśli zawodów, to wykombinuje konkurs, jak nie zaangażuje nas do kolorowania, to wyciągnie Nas na spacer. Ech…. Głowa pełna pomysłów, chęci, zapału i pozytywnej energii!!!

Sporą niespodzianką są zajęcia z panią Magdą, która pod swoim fachowym okiem z niejednego z Nas zrobi prawdziwego artystę. Efekty pomysłów – cudów zdobią naszą salę, w której chcemy stworzyć przyjemny, przytulny klimat.

Trzy, dwa, jeden!!!! Czwartek!

Sala Gimnastyczna przy Szkole Podstawowej w Kobiórze pod okiem trenera pana Rafała gości świetlicowych mistrzów sportowych. Okazuje się, że w każdym dziecku drzemie jakiś ukryty talent. Pewnie dlatego jesteśmy Wyjątkowi a do odkrywania świata zawsze zwarci i gotowi.

W październiku mieliśmy okazję poznać człowieka z pasją, miłośnika przyrody i fotografowania. Pan Adam pokazywał nam niesamowite zdjęcia zwierząt żyjących w  okolicznych lasach, łąkach i zbiornikach wodnych. Mogliśmy posłuchać ryczenia jeleni i szczekania koziołków. Pan Adam swoim przykładem uzmysłowił nam, że przyroda wymaga od człowieka szacunku i pokory a odkrycie jej tajemnic – cierpliwości, zaangażowania i wielu godzin wyczekiwania na „ten”- wyjątkowy  moment. Dziękujemy Panie Adamie za lekcję pielęgnowania swoich pasji.

W każdy poniedziałek odwiedza nas pani Justyna, która jest psychologiem. Czasem jest poważnie, czasem zabawnie a czasem zaskakująco.

Końcem października pamiętając o zbliżającym się święcie Wszystkich świętych i święcie Zmarłych poszliśmy na cmentarz posprzątać groby. Chwila zadumy, połączona z pracą i refleksją nad życiem, w atmosferze ciszy i spokoju dla każdego z nas była uczczeniem pamięci, dla tych, którzy odeszli na zawsze ….

My, podopieczni Świetlicy Środowiskowej w Kobiórze, korzystamy z każdej okazji do zabawy, śmiechu i aktywnego spędzania czasu. Wiedząc, że Amerykanie hucznie obchodzą Halloween pozazdrościliśmy im rozrywki i również szaleliśmy przy papierowych nietoperzach i pomarańczowych balonach.

W dniu 5 marca 2015 naszą Świetlice odwiedziło Radio Katowice,
Pan redaktor przeprowadził rozmowę z dziećmi oraz wychowawcą świetlicy
a także z Panią Kierownik Alicją Sojka, która udzieliła szczegółowych informacji
o dzialalności Świetlicy Środowiskowej.
Rozmowa była nagrywana a jej skrót został przedstawiony na falach radia
w dniu 6 marca 2015 r.

Już tradycyjnie w Świetlicy Środowiskowej w Kobiórze zostanie zorganizowana uroczysta Wigilia. Kierownik oraz wychowawcy Świetlicy zapraszają serdecznie wszystkie dzieci wraz z rodzicami w dniu 16 grudnia na godzinę 16:00.

Zapraszamy

Kobiór 25.11.2013

Świetlica Środowiskowa w Kobiórze, realizując swój urozmaicony program, organizuje w każdym roku swej działalności wiele wycieczek oraz imprez wyjazdowych.

W ramach "Akcji Zima 2013" organizowanej przez Gminny Dom Kultury, od 12.02.2013 do 21.02.2013 wychowankowie naszej Świetlicy uczestniczyły w takich imprezach jak:

• wyjazd do kina,

• wyjazd rekreacyjny na basen AQUADROM w Żorach,

• wycieczka do Szczyrku połączona w kuligiem.

W ramach akcji "Kobiórskie lato 2013", również wspólnie z Gminnym Domem Kultury, nasze dzieci brały udział w wyjazdach na basen "Żabka" w Łaziskach Górnych oraz na basen kryty w Goczałkowicach Zdroju. Niezapomnianym wyjazdem był również wyjazd do "Parku Miniatur" w Inwałdzie, gdzie dzieci spędziły kolejny atrakcyjny dzień wakacji.

Nowy rok szkolny przyniosł wychowankom Świetlicy również wiele wspaniałych wrażeń. 18 października 2013 zorganizowano ze środków Budżetu Województwa Śląskiego wyjazd do kowbojskiego parku rozrywki "Twinpigs" w Żorach. Wychowankowi Świetlicy poraz kolejny odwiedzili basen w Goczałkowicach Zdroju. Świetnie bawili się również na bowlingu w Łaziskach Górnych.

W grudniu 2013r. planowany jest atrakcyjny wyjazd do "Nibylandii" do Katowic. Będziemy tam świętować "Urodziny Świetlicy" połączone z imprezą Mikołajkową.

Rok 2013 zakończymy wyjazdem do Krakowa. Będzie to zimowa wizyta w ZOO oraz w Muzeum Etnograficznym. Tam dzieci zapoznają się ze zwyczajami Świąt Bożego Narodzenia  oraz technikami wykonywania ozdób choinkowych (warsztat).

Wszystkie atrakcje organizowane od października do grudnia odbędą się dzięki dotacji, ze środków Budżetu Województwa Śląskiego.

UWAGA

W dniach od 01.08.2014 do 15.08.2014 Świetlica Środowiskowa będzie nieczynna.

czytaj dalej...

INFORMACJA

Informujemy, iż w dniu 18.04.2014 r.  Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, otwarty będzie w godzinach:    7:30-12:00

Świetlica Środowiskowa w dniu 18.04.2012r., będzie nieczynna.