Rok 2020/2021
Od stycznia 2020r. Świetlica Środowiskowa w Kobiórze realizuje zadania w ramach projektu:
„Wsparcie rodziny- rozwój usług społecznych w Gminie Kobiór Piorytet IX. Działanie 9.2, pod działanie 9.2.1 Rozwój usług społecznych i zdrowotnych – ZIT"
Zadanie 1 dot. usługi wpierania rodziny/pomoc w opiece i wychowywaniu dzieci (świetlica środowiskowa – rozszerzenie oferty wsparcia)
ZAKRES WSPARCIA:
1). Wspieranie wychowawczej roli rodziny w integralnym rozwoju dziecka w jej naturalnym środowisku,
2). Wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych i wychowawczych u podopiecznych,
3). Rozwijanie u wychowanków umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach życia codziennego i rozwiązywanie konfliktów,
4). Wzmacnianie u wychowanków poczucia własnej wartości,
5). Profilaktyka uzależnień.
W RAMACH ZADANIA REALIZOWANE BĘDĄ NASTĘPUJĄCE ETAPY:
1). Procedura wyboru specjalistów do prowadzenia zajęć z dziećmi, podpisywanie umów, przydzielenie zakresów czynności, opracowanie harmonogramu pracy,
2). Zakup pomocy dydaktycznych,
3). Praca z dziećmi,
4). Organizacja dodatkowych form wsparcia.
PLANOWANE FORMY WSPARCIA:
Wsparcie stałe w świetlicy w postaci opieki wychowawców – zadanie jest już realizowane ze środków własnych gminy, będzie uzupełnione o zajęcia dodatkowe.
Świetlica czynna jest od poniedziałku do piątku, w dni robocze. Opiekę nad dziećmi przebywającymi w świetlicy sprawują opiekunowie/wychowawcy. Wychowawcy/opiekunowie odpowiedzialni będą za planowanie, organizację i pracę opiekuńczą z grupą oraz pracę indywidualną z dzieckiem. Zadaniem wychowawców/opiekunów będzie również przeprowadzenie wśród dzieci diagnozy oraz określenie dla każdego dziecka indywidualnej ścieżki wsparcia w ramach projektu.
WSPARCIE SPECJALISTYCZNE na podstawie wcześniejszej diagnozy wychowawcy/opiekuna:
-
Psycholog,
-
Logopeda,
-
Nauczyciel zajęć plastycznych,
-
Nauczyciel wychowania fizycznego,
-
Kolonia z programem profilaktycznym.
ZAANGAŻOWANIE W REALIZACJĘ ZADANIA RODZICE/OPIEKUNOWIE PRAWNI UP: w ramach prowadzonych zajęć w zakresie: zaangażowanie rodziców w proces dydaktyczny dzieci, wspólne zajęcia dla dzieci i rodziców, konsultacje dotyczące postępów dziecka, zajęć prowadzonych w ramach punktów konsultacyjnych przez prowadzonych zajęcia.
PERSONEL PROJEKTU:
Instruktorzy/forma zaangażowania – umowa cywilno-prawna, planowany wymiar godzinowy przypadający na 1 osobę w ramach projektu to średnio 4 do 8h/miesiąc. Wymagania: osoby posiadające wiedzę i doświadczenie w zakresie przedmiotu nauczania (min.2 lata doświadczenia). Kadra zostanie przeszkolona w zakresie projektu z zakresu możliwości i sposobów wprowadzania zagadnień związanych z równością płci podczas realizacji procesu dydaktycznego przez Koordynatora projektu.
W ramach projektu będą realizowane kompetencje kluczowe:
-
matematyczne i przyrodnicze (w ramach działań świetlicy),
-
społeczne i obywatelskie ( w ramach zajęć z psychologiem),
-
umiejętność uczenia się ( w ramach zajęć z logopedą).